به نقل از بانک مرکزی یونان، درآمد توریستی یونان در دوره ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ میلادی به ۲۰.۱۱۵ میلیارد یورو رسید که در مقایسه با دوره نسبی سال ۲۰۱۹ (سال رکورد یونان)، ۲.۲۳ میلیارد یورو بیشتر است.

درآمد گردشگری یونان در یازده ماه اول ۲۰۲۳

به نقل از بانک مرکزی یونان، درآمد توریستی یونان در دوره ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ میلادی به ۲۰.۱۱۵ میلیارد یورو رسید که در مقایسه با دوره نسبی سال ۲۰۱۹ (سال رکورد یونان)، ۲.۲۳ میلیارد یورو بیشتر است. افزایش درآمد توریستی یونان ناشی از افزایش ۱۷.۳ درصدی جریان مسافرتی این کشور به نسبت سال ۲۰۲۲ است. به این ترتیب ارزیابی می شود که درآمد توریستی در سال ۲۰۲۳ به ۲۰.۵ میلیارد یورو که ۱۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ (۱۸.۲ میلیارد یورو) خواهد بود. گردشگران آلمانی و بریتانیایی در راس فهرست درآمد توریستی یونان  قرار دارند. درآمد توریستی یونان در یازده ماه اول سال ۲۰۲۳ از گردشگران آلمانی به میزان ۸.۷ درصد در مقایسه با دوره نسبی سال ۲۰۲۲ افزایش یافت و به ۳.۵۱ میلیارد یورو رسید.

درآمد از گردشگران بریتانیایی به ۳.۲۸۶ میلیارد یورو رسید که در مقایسه با یازده ماه اول سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۵.۱ درصد افزایش داشته است. در ۱۱ ماه اول سال گذشته، ۳۱.۹۶۹ میلیون مسافر به یونان سفر کرده که در مقایسه با سال ۲۰۲۲ (۲۷.۲۵۵ میلیون نفر) و در مقایسه با سال ۲۰۱۹ (۳۰.۶۵ میلیون نفر) افزایش داشته است. گردشگران هوایی به میزان ۱۲.۵ درصد و زمینی به میزان ۳۴.۵ درصد نسبت به ۲۰۲۲ افزایش یافته اند. تعداد گردشگران از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در دوره ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ به ۱۹.۲۸۵ میلیون نفر و از کشور غیر اتحادیه اروپا به ۱۲.۶۸۴ میلیون نفر رسید. گردشگران از کشورهای آلمان (۴.۶۸ میلیون نفر)، بریتانیا (۴.۵۴۳ میلیون نفر) و فرانسه (۱.۸ میلیون نفر) در رتبه های اول تا سوم قرار دارند. محافل بازار گردشگری یونان ارزیابی می کنند که با توجه به میزان افزایش رزرو بلیت و هتل برای سال جاری به نسبت سال گذشته، احتمال می رود تعداد گردشگرانی که در ۲۰۲۴ از یونان بازدید خواهند کرد، به میزان ۱۰ درصد نسبت به ۲۰۲۳ افزایش یافته و رکورد جدیدی به ثبت برسد.   

kathimerini.gr

۲۳ ژانویه

https://www.kathimerini.gr/economy/۵۶۲۸۴۲۲۹۵/tte-۳۲-ekat-toyristes-episkefthikan-tin-ellada-eos-ta-teli-noemvrioy-۲۰۲۳/

کد خبر 18574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =